Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71428
Title: การพัฒนาแบบประเมินแฟ้มสะสมงานการสอนของครูประถมศึกษา : การศึกษาเฉพาะกรณีโรงเรียนวัดหนองหมู จังหวัดนครสวรรค์
Other Titles: Development of the teaching portfolio assessment forms for elementary school teachers : a case study of Wat Nong Moo School, Changwat Nakhon Sawan
Authors: ลัดดาวัลย์ ซื่อตรง
Advisors: สมหวัง พิธิยานุวัฒน์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Somwung.P@chula.ac.th
Subjects: แฟ้มผลงานทางการศึกษา
แฟ้มสะสมงาน
ครูประถมศึกษา
วิจัยปฏิบัติการ
Portfolios in education
Employment portfolios
Elementary school teachers
Operations research
Issue Date: 2540
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลงานที่แสดงถึงการสอนที่ดีและพัฒนาแบบประเมินแฟ้มละสมงานการสอนของครูประถมศึกษา โดยศึกษาเฉพาะกรณีโรงเรียนวัดหนองหมู จังหวัดนครสวรรค์ กลุ่มตัวอย่าง คือ ครูผู้สอนระดับประถมศึกษาจำนวน 6 คน และผู้บริหารโรงเรียนจำนวน 1 คน ในการดำเนินการรวบรวมข้อมูลใช้กระบวนการวิจัยปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วม จากการดำเนินการวิจัยสามารถประมวลผลงานและพัฒนาเกณฑ์การประเมินผลงานใน แฟ้มสะสมงานการสอนของครูโรงเรียนวัดหนองหมูได้จำนวน 17 ผลงาน 17 เกณฑ์การประเมิน เมื่อนำมาวิเคราะห์คุณภาพในด้านความตรงและความเที่ยงของแบบประเมิน ได้ผลดังนี้ 1. ความตรงตามเนี้อหา โดยพิจารณาจากการตัดสินของผู้ทรงคุณวุฒิ แต่ละเกณฑ์การประเมินมีค่าความตรงอยู่ระหว่าง 0.57-1.00 2. ความเที่ยงระหว่างผู้ประเมิน มีค่าเท่ากับ 0.92
Other Abstract: The purposes of this research were to study good teaching portfolio and to develop the teaching portfolio assessment forms for elementary school teachers using a case study of Wat nong moo School, Changwat Nakhon sawan. The sample consisted of 6 elementary teachers and 1 principal. The participatory action research was employed to collect the data. It was found that there were 17 works and 17 rubric scorings for works assessment in teaching portfolio of elementary teachers in Wat nong moo School. The teaching portfolio assessment forms were analyzed to determine the validity and reliability. The findings were as follows : 1. The content validity of the teaching portfolio assessment forms ranged from 0.57 to 1.00 2. The interrater reliability was 0.92
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2540
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: การวัดและประเมินผลการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71428
ISBN: 9746389785
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Laddawan_se_front.pdfหน้าปกและบทคัดย่อ320.69 kBAdobe PDFView/Open
Laddawan_se_ch1.pdfบทที่ 1264.64 kBAdobe PDFView/Open
Laddawan_se_ch2.pdfบทที่ 21.25 MBAdobe PDFView/Open
Laddawan_se_ch3.pdfบทที่ 3216.77 kBAdobe PDFView/Open
Laddawan_se_ch4.pdfบทที่ 43.31 MBAdobe PDFView/Open
Laddawan_se_ch5.pdfบทที่ 5252.09 kBAdobe PDFView/Open
Laddawan_se_back.pdfบรรณานุกรมและภาคผนวก651.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.