Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79205
Title: The influence of Samsung smartphone social media advertising on Thai consumers’ attitude and purchase intention
Other Titles: อิทธิพลของการทำการตลาดบนแพลตฟอร์มโซเชียลมีเดียในซัมซุงสมาร์ทโฟนต่อทัศนคติและความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคชาวไทย
Authors: Seint Sandi Tun
Advisors: Pavel Slutsky
Other author: Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts
Subjects: Consumers -- Attitudes
Willingness to pay
Internet marketing
Smartphones -- Marketing
ผู้บริโภค -- ทัศนคติ
ความเต็มใจจ่าย
การตลาดอินเทอร์เน็ต
สมาร์ทโฟน -- การตลาด
Issue Date: 2021
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: This study aims to investigate Thai consumers' attitude towards Samsung smartphone social media advertising and their purchase intention toward both the advertised product and brand "Samsung”. Furthermore, it explores the relationship between consumers’ attitude and their purchase intention, as well as the influence of social media advertising by comparing gender and different types of brand users. The quantitative research was conducted through online survey collecting data from 300 respondents whose age range is between 18-40 years. The results revealed that Thai consumers have positive attitude towards Samsung smartphone social media advertising and moderate purchase intention. As a result, from Pearson’s correlation test, there is a strong positive relationship between consumers’ attitude and purchase intention. Independent t tests of the study indicated that there is no significant difference between gender while Samsung social media advertising influences more on current Samsung smartphone users’ attitudes and purchase intention than other brands’ users.
Other Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบทัศนคติของผู้บริโภคชาวไทยที่มีต่อโฆษณาบนโซเชียลมีเดียของสมาร์ทโฟนซัมซุง (Samsung) และความตั้งใจในการซื้อต่อแบรนด์และสินค้าของซัมซุงที่ถูกโฆษณา อีกทั้งยังได้สำรวจความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติและความตั้งใจในการซื้อของผู้บริโภคตลอดจนอิทธิพลของการโฆษณาบนโซเชียลมีเดียโดยการเปรียบเทียบเพศกับผู้ใช้แบรนด์อื่นๆการวิจัยเชิงปริมาณดำเนินการผ่านการสำรวจออนไลน์ โดยรวบรวมข้อมูลจากผู้ตอบแบบสอบถาม 300 คนที่มีอายุระหว่าง 18-40 ปี ผลสำรวจเผยว่าผู้บริโภคชาวไทยมีทัศนคติที่ดีต่อโฆษณาบนโซเชียลมีเดียของสมาร์ทโฟนซัมซุงและมีความตั้งใจในการซื้อในระดับปานกลาง และจากการทดสอบสหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน (Pearson Correlation)เผยว่าความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติและความตั้งใจในการซื้อของผู้บริโภคนั้นเป็นเชิงบวกสูง  ส่วนการทดสอบ T-test Independent ของการศึกษานี้ระบุว่าความแตกต่างระหว่างเพศนั้นไม่มีผลขนาดนั้นในขณะเดียวกัน โฆษณาบนโซเชียลมีเดียของซัมซุงนั้นมีอิทธิพลต่อทัศนคติและความตั้งใจในการซื้อของผู้ใช้สมาร์ทโฟนซัมซุงในปัจจุบันมากกว่าผู้ใช้แบรนด์อื่น
Description: Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2021
Degree Name: Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Strategic Communication Management
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79205
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2021.127
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.IS.2021.127
Type: Independent Study
Appears in Collections:Comm - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6388009728.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.