Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/80772
Title: | A study of Chinese young learners' beliefs in eil project-based language learning in rural schools |
Other Titles: | การเรียนรู้แบบโครงงานโดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ: ความเชื่อของผู้เรียนจีนวัยเด็ก |
Authors: | Xiaoli Zheng |
Advisors: | Apasara Chinwonno |
Other author: | Chulalongkorn University. Graduate School |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Chulalongkorn University |
Abstract: | This study explored learners' beliefs about English as an international language through project-based language learning in a Chinese rural school. Three English teachers and 102 Grade 6 Chinese EFL learners participated over two separate phases. Phase I explored how teachers implemented the project-based language learning via classroom observation and semi-structured interviews. The findings from this phase were used to construct the six aspects of the EIL project-based language learning questionnaire in Phase 2. The questionnaire was developed to explore learners beliefs about EIL and project-based language learning in a Chinese rural school. The questionnaire revealed that the learners strongly believed in learning English as an international language through project-based language learning. Five aspects received similar positive responses, namely, collaboration, authenticity, intellectual challenge and accomplishment, and project management and reflection. However, only the aspect of public product received a more negative response. |
Other Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเชื่อของผู้เรียนจีนวัยเด็กเกี่ยวกับภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาแบบโครงงานในโรงเรียนชนบทของจีน การวิจัยนี้แบ่งเป็น 2 ระยะดังนี้ ระยะที่ 1 ศึกษาการเรียนภาษาแบบโครงงานผ่านการสังเกตการสอนในห้องเรียนและการสัมภาษณ์ครูสอนภาษาอังกฤษจำนวน 3 คน ผลการวิจัยนำไปสร้างแบบสอบถามภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาแบบโครงงานในโรงเรียนชนบทของจีน ระยะที่ 2 ศึกษาความเชื่อของผู้เรียนจีนเกรด 6 จำนวน 102 คน ผลการวิจัยสรุปว่า ผู้เรียนมีความเชื่ออย่างยิ่งในการเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาตามโครงงาน 5 ด้านดังนี้ (1) การทํางานร่วมกัน (2) ความเหมือนจริง (3) ความท้าทายโดยใช้ความคิด (4) ความสําเร็จและการจัดการโครงการ และ (5) การสะท้อนกลับ อย่างไรก็ตาม ด้านที่ (6) การเผยแพร่สู่สาธารณชนมีความเชื่อในเชิงลบ |
Description: | Thesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2021 |
Degree Name: | Master of Arts |
Degree Level: | Master’s Degree |
Degree Discipline: | English as an International Language |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/80772 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2021.151 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.THE.2021.151 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6187561920.pdf | 2.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.