Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/18495
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอนันต์ อัตชู-
dc.contributor.authorจันทร์ ผ่องศรี-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2012-03-24T04:26:13Z-
dc.date.available2012-03-24T04:26:13Z-
dc.date.issued2520-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/18495-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย,2520en
dc.description.abstractการวิจัยนี้เป็นการวิจัยเพื่อที่จะศึกษาปัญหาของครูพลานามัยเกี่ยวกับการใช้หลักสูตรหมวดวิชาพลานามัย ประโยคมัธยมศึกษาตอนปลาย ฉบับปี พ.ศ. 2518 ของโรงเรียนรัฐบาล เขตการศึกษา 10 เครื่องมือในการวิจัยเป็นแบบสอบถามซึ่งใช้กับครูพลานามัย ที่สอนโรงเรียนมัธยมศึกษาตอนปลายในเขตการศึกษา 10 จำนวน 27 คน แบบสอบถามได้รับกลับคืนมาทั้งหมด คิดเป็นร้อยละ 100.00 การวิเคราะห์ข้อมูลใช้วิธีหาค่าร้อยละ ผลการวิจัยได้พบว่า ครูสอนวิชาพลานามัยในระดับมัธยมศึกษาตอนปลายมีไม่เพียงพอ ครูต้องสอนทั้งระดับมัธยมศึกษาตอนต้นและตอนปลาย ผู้บริหารทุกฝ่ายมีความเข้าใจถึงความสำคัญของวิชาพลานามัย และให้การสนับสนุนเป็นอย่างดี แต่โรงเรียนส่วนใหญ่ยังขาดคู่มือ ตำราอยู่อีกมาก ผู้บริหารและครูผู้สอนเห็นว่าจัดประสงค์ของหลักสูตรมีความเหมาะสมดี เนื้อหารายวิชาบังคับของวิชาพลศึกษานั้นยังไม่เหมาะสมส่วนรายวิชาบังคับของวิชาสุขศึกษาเหมาะสมดีแล้ว อุปกรณ์การสอนพลศึกษามีเพียงพอ แต่อุปกรณ์การสอนสุขศึกษายังไม่เพียงพอ โรงเรียนใช้เกณฑ์การวัดและประเมินผลของกลุ่มโรงเรียน-
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to survey the problems of physical education teachers in implementing the upper secondary school syllabus 2518 B.E. of the government schools in educational region 10. The questionnaires, as the tool of this study, were sent to twenty-seven teachers who were teaching health and physical education in the sampling schools. The questionnaires were all returned. The data were statistically treated as the percentage. It was found that the physical education teachers in the upper secondary schools were not adequate in number. Most of them taught in both lower and upper secondary schools. Most of them taught in both lower and upper secondary schools. The principals, the department heads understood the role of physical education well. Most of the schools were lack of texts and supplementary books. The purposes of the syllabus were functional. Required subject matters of health education were appropriate but not for those in physical education. Equipment and, facilities for teaching physical education were adequate, but not for those of health education. Most of schools used the measuring and evaluating methods constructed by the group of schools.-
dc.format.extent346314 bytes-
dc.format.extent630398 bytes-
dc.format.extent254430 bytes-
dc.format.extent789150 bytes-
dc.format.extent296438 bytes-
dc.format.extent647124 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectพลศึกษา -- การศึกษาและการสอนen
dc.titleปัญหาของครูพลานามัยเกี่ยวกับการใช้หลักสูตรหมวดวิชาพลานามัยประโยคมัธยมศึกษาตอนปลาย ฉบับปี พ.ศ.2518 ของโรงเรียนรัฐบาล ในเขตการศึกษา 10en
dc.title.alternativeProblems of physical education teachers in implementing the uppper secondary school syllabus 2518 B.E. of government schools in educational region 10en
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineพลศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chan_Po_front.pdf338.2 kBAdobe PDFView/Open
Chan_Po_ch1.pdf615.62 kBAdobe PDFView/Open
Chan_Po_ch2.pdf248.47 kBAdobe PDFView/Open
Chan_Po_ch3.pdf770.65 kBAdobe PDFView/Open
Chan_Po_ch4.pdf289.49 kBAdobe PDFView/Open
Chan_Po_back.pdf631.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.