Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24106
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พิตรวัลย์ โกวิทวที | |
dc.contributor.author | ประเสริฐ ว่องวัจนะ | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2012-11-15T04:01:50Z | |
dc.date.available | 2012-11-15T04:01:50Z | |
dc.date.issued | 2528 | |
dc.identifier.issn | 9745645419 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24106 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2528 | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อจัดสร้างรูปแบบในการเสริมสมรรถภาพครูภาษาอังกฤษในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดกรุงเทพมหานคร โดยเน้นการเสริมสมรรถภาพทางด้านการออกเสียงภาษาอังกฤษเป็นหลัก ให้ถูกต้องเพียงพอที่จะเป็นพื้นฐานในการเรียนการสอนแก่นักเรียนได้ วิธีดำเนินการวิจัย หลังจากที่ได้ทำการศึกษาหนังสือ วารสาร งานวิจัย และสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุฒิจำนวน 6 ท่าน ผู้บริหารโรงเรียนจำนวน 15 ท่าน และครูภาษาอังกฤษจำนวน 30 ท่าน ในด้านปัญหาและความต้องการในการเสริมสมรรถภาพของครูภาษาอังกฤษแล้ว ได้ผลสรุปออกมาว่าสมรรถภาพด้านที่สมควรจะเสริมมากที่สุดคือสมรรถภาพด้านการออกเสียงภาษาอังกฤษของครู ดังนั้นผู้วิจัยจึงได้ดำเนินการสร้างรูปแบบการเสริมสมรรถภาพครูภาษาอังกฤษโดยเน้นสมรรถภาพด้านการออกเสียงขึ้น และได้สร้างแบบสอบถามให้ครอบคลุมรูปแบบที่สร้างขึ้น แล้วนำรูปแบบและแบบสอบถามไปใช้กับกลุ่มตัวอย่างประชากรที่เป็นครูผู้สอนภาษาอังกฤษ และผู้บริหารโรงเรียนในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 261 คน ซึ่งได้มาจากการสุ่มตัวอย่างแบบธรรมดา แล้ววิเคราะห์ข้อมูลที่ได้ด้วยการหาค่า ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่า Z (Z-test) หลังจากนั้นได้ทำการทดลองรูปแบบในบางส่วนที่ดำเนินการได้ และวิเคราะห์ผลการทดลองด้วยการทดสอบค่า ที (t-test) ผลการวิจัย 1. ครูผู้สอนภาษาอังกฤษและผู้บริหารโรงเรียนเห็นว่ารูปแบบการเสริมสมรรถภาพครูภาษาอังกฤษที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น โดยเฉลี่ยมีประสิทธิภาพในการดำเนินการได้ในเกณฑ์มาก 2. ผลการทดลองรูปแบบในบางส่วนที่ดำเนินการได้ ปรากฏว่าครูภาษาอังกฤษที่ผ่านการทดลองมีคะแนนหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.01 | |
dc.description.abstractalternative | Purpose The purpose of this research was to construct a model for improving competency of the English teachers in elementary schools under the authority of the Bangkok Metropolitan Administration by emphasizing the improvement of teachers competency in pronunciation Procedure After [studying] the textbooks, articles, research works and interviewing 6 experts, 15 administrators and 30 English teachers concerning problems and needs in improving English teachers’ competency, the researcher had constructed a model and one set of questionnaires which convered every aspect, then sent to the 261 administrators and English teachers in 105 elementary schools under the authority of the Bangkok Metropolitan Administration. These samples were selected by using the simple random sampling technique. The obtained data were analysed by using percentage, arithmetic mean, standard deviation and Z-test. Some parts of the model was then tried out with 6 English teachers and comparing the pre-test scores and post-test scores by using t-test. Results 1. The results showed that the administrators and the English teachers agreed concordantly that the model for improving competency of the English teachers in elementary schools under the authority of the Bangkok Metropolitan Administration was efficient in improving the competency of the English teachers. 2. The pre-test and post-test scores, yielding a significant difference at the 0.01 level, indicated that the skill of the English teachers in pronouncing English language was increased. | |
dc.format.extent | 561472 bytes | |
dc.format.extent | 826949 bytes | |
dc.format.extent | 1391851 bytes | |
dc.format.extent | 1712349 bytes | |
dc.format.extent | 560532 bytes | |
dc.format.extent | 2902256 bytes | |
dc.format.extent | 762716 bytes | |
dc.format.extent | 2564084 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การนำเสนอรูปแบบการเสริมสมรรถภาพครูภาษาอังกฤษในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดกรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | A proposed model for improving competency of the English teachers in elementary schools under the authority of the Bangkok Metropolitan admimostratopm | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.author | A proposed model for improving competency of the English teachers in elementary schools under the authority of the Bangkok Metropolitan admimostratopm | |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Prasert_Wo_front.pdf | 548.31 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Prasert_Wo_ch1.pdf | 807.57 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Prasert_Wo_ch2.pdf | 1.36 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Prasert_Wo_ch3.pdf | 1.67 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Prasert_Wo_ch4.pdf | 547.39 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Prasert_Wo_ch5.pdf | 2.83 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Prasert_Wo_ch6.pdf | 744.84 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Prasert_Wo_back.pdf | 2.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.