Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72834
Title: ผลของการแจ้งให้ทราบล่วงหน้าและสิ่งตอบแทน ที่มีต่ออัตราการตอบกลับแบบสอบถามทางอินเทอร์เน็ต
Other Titles: Effects of prenotification and incentive on Internet questionnaires response rates
Authors: จิราพร รอดพ่วง
Advisors: นิศา ชูโต
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์
Subjects: แบบสอบถาม
ผู้ใช้อินเตอร์เน็ต
แบบสอบถาม -- อัตราการตอบรับ
Issue Date: 2544
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบอัตราการตอบกลับแบบสอบถามทางอินเทอร์เน็ตที่มีการแจ้งให้ทราบล่วงหน้าต่างกัน ระหว่างการไม่แจ้งให้ทราบล่วงหน้าและการแจ้งให้ทราบล่วงหน้าด้วยการ์ดอิเล็กทรอนิกส์ (E-card) และการให้สิ่งตอบแทนต่างกัน คือ ระหว่างการไม่ให้สิ่งตอบแทนและการให้สิ่งตอบแทนด้วยล็อตเตอรี่เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถามความคิดเห็นเกี่ยวกับการขายบริการทางเพศของนักศึกษา โดยการเก็บตัวอย่างจากผู้ใช้บริการเว็บบอร์ดที่ได้แจ้งที่อยู่ของจดหมายอิเล็กทรอนิกส์ (E-mail address) ในกระทู้ต่างๆ ของเว็บไซต์พันธ์ทิพย์ (PANTTP) จำนวน 372 คน การทดลองครั้งนี้ได้แบ่งเป็น 4 กลุ่ม กลุ่มละ 93 คน กลุ่มที่ 1 ไม่แจ้งให้ทราบล่วงหน้าและไม่ให้สิ่งตอบแทน กลุ่มที่ 2 ไม่แจ้งให้ทราบล่วงหน้าและให้สิ่งตอบแทน กลุ่มที่ 3 แจ้งให้ทราบล่วงหน้าและไมให้สิ่งตอบแทน กลุ่มที่ 4 แจ้งให้ทราบล่วงหน้าและให้สิ่งตอบแทน โดยแบ่งระยะการตอบกลับ เป็น 3 ระยะ คือ ภายใน 1 วัน 4 วัน และ 10 วัน การวิเคราะห์ข้อมูลใช้การทดสอบค่าไค-สแควร์ (chi-square) และ Multiple Comparison ของ Marascuilo ผลการวิจัย พบว่า 1. อัตราการตอบกลับแบบลอบถามทางอินเทอร์เน็ตของกลุ่มที่แจ้งให้ทราบล่วงหน้าและไม่แจ้งให้ทราบล่วงหน้า ในระยะการตอบกลับ ภายใน 1 วัน 4 วัน และ 10 วัน ไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. อัตราการตอบกลับแบบสอบถามทางอินเทอร์เน็ตฃองกลุ่มที่ให้สิ่งตอบแทนและไม่ให้สิ่งตอบแทนในระยะการตอบกลับ ภายใน 1 วัน 4 วัน และ 10 วัน ไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Other Abstract: The purpose of this research is to compare the response rates of internet questionnaires between prenotification and without prenotification by E-card and to compare between incentive and without incentive by lottery. The applied tool is questionnaires about prostitution in academic atmosphere. The subjects are 372 clients of PANTIP website who registered their email addresss in the web board. The experimentation is designed into 4 groups with 93 subjects each. Group 1: without prenotification and incentive; Group 2: without prenotification, but with incentive; Group 3: with prenotification, without incentive; Group 4: with prenotification and incentive. The response time are assigned into 3 periods, within 1 day, 4 days and 10 days consequently. The data on return response rates are analyzed by Chi-square test of homogeneity of proportions and Marcscuilo’ S multiple comparisons. The results of research can be summarized as follows; 1. The internet questionnaires response rate of prenoticification and without prenotification in the period of 1 day, 4 days and 10 days are not significantly different at .05 level. 2. The internet questionnaires response rate of incentive and without incentive in the period of 1 day, 4 days and 10 days are not significantly different at .05 level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2544
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: วิจัยการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72834
URI: http://doi.org/10.14457/CU.the.2001.257
ISBN: 9741704097
metadata.dc.identifier.DOI: 10.14457/CU.the.2001.257
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jiraporn_ro_front_p.pdfหน้าปก สารบัญ และบทคัดย่อ766.42 kBAdobe PDFView/Open
Jiraporn_ro_ch1_p.pdfบทที่ 1974.93 kBAdobe PDFView/Open
Jiraporn_ro_ch2_p.pdfบทที่ 22.58 MBAdobe PDFView/Open
Jiraporn_ro_ch3_p.pdfบทที่ 31.01 MBAdobe PDFView/Open
Jiraporn_ro_ch4_p.pdfบทที่ 41.29 MBAdobe PDFView/Open
Jiraporn_ro_ch5_p.pdfบทที่ 5847.04 kBAdobe PDFView/Open
Jiraporn_ro_back_p.pdfบรรณานุกรมและภาคผนวก4.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.