Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/73578
Title: ปฏิสัมพันธ์ระหว่างระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน กับรูปแบบการให้ผลป้อนกลับที่เป็นรูปการ์ตูน ในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ ของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 1
Other Titles: Interaction of levels of learning achievement and formats of cartoon feedback in computer-assisted instruction lesson upon mathematics learning achievement of mathayom suksa one students
Authors: สุรสีห์ มณีวรรณ
Advisors: เชาวเลิศ เลิศชโลฬาร
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Chawalert.L@chula.ac.th
Subjects: คณิตศาสตร์ -- คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน
ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
แบบเรียนสำเร็จรูป
การ์ตูน
Mathematics -- Computer-assisted instruction
Academic achievement
Programmed instruction
Caricatures and cartoons
Issue Date: 2535
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปฏิสัมพันธ์ระหว่างระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนกับรูปแบบ การให้ผลป้อนกลับที่เป็นการ์ตูนในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการทคลองเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ( โรงเรียนบุรีรัมย์พิทยาคม จำนวน 120 คน ระดับผลสัมฤทธิ์ทางการศึกษาคือ ระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน สูง และระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่ำ รูปแบบของผลป้อนกลับในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนคือ 1. ผลป้อนกลับแบบทางบวกได้รับเฉพาะเมื่อตอบถูกเท่านั้น 2. ผลป้อนกลับแบบางลบได้รับเฉพาะเมื่อ ตอบผิดเท่านั้น 3. ผลป้อนกลับทั้งทางบวกและทางลบได้รับทั้งตอบถูกและตอบผิดผลการวิจัยพบว่า 1. ไม่มีปฏิสัมพันธ์ระหว่างระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนกับรูปแบบการให้ผลป้อนกลับในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน 2. กลุ่มตัวอย่างที่เรียนจากบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีรูปแบบผลป้อนกลับต่างกัน มีผล สัมฤทธิ์ทางการเรียนแตกต่างกัน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ .05 3. กลุ่มตัวอย่างที่มีระดับความสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่างกัน เมื่อเรียนจากบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน จะมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Other Abstract: The purpose of research was to examine interaction of learning achievement and formats of cartoon feedbacks in computer-assisted instruction lesson upon mathematics learning achievement of Mathayom Suksa. One students. The subjects were one hundred and twenty-two students of Buriram Pittayakhom School. The levels of learning achievement were labelled as high and low learning achievement. The formats of feedback in computer-assisted instruction lesson were grouping as positive and negative feedback. The positive feedback is a cartoon with smiling face. The negative feedback is a cartoon with frowning face. The findings of the research are the followings: 1. There was no interaction at 0.05 level of significant between level of learning achievement and formats of cartoon feedbacks upon the mathematic learning achievement. 2. The subjects, when given different formats of feedbacks, were different on learning achievement at 0.05 level of significance. 3. The subjects with different levels of learning were different on learning achievement at 0.05 level of significance.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2535
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: โสตทัศนศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/73578
ISBN: 9745798118
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Surasee_ma_front_p.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Surasee_ma_ch1_p.pdf935.67 kBAdobe PDFView/Open
Surasee_ma_ch2_p.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open
Surasee_ma_ch3_p.pdf828.62 kBAdobe PDFView/Open
Surasee_ma_ch4_p.pdf802.75 kBAdobe PDFView/Open
Surasee_ma_ch5_p.pdf916.19 kBAdobe PDFView/Open
Surasee_ma_back_p.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.