Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74520
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปานตา ใช้เทียมวงศ์-
dc.contributor.authorเกษลดา มานะจุติ-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2021-07-16T04:30:40Z-
dc.date.available2021-07-16T04:30:40Z-
dc.date.issued2532-
dc.identifier.isbn9745761516-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74520-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการจัดประสบการณ์วิชาชีพครู สำหรับนักศึกษาวิทยาลัยครูวิชาเอกอนุบาล ในด้านการวางแผน การดำเนินงาน ปัญหา อุปสรรค และข้อเสนอแนะ ผลการวิจัย: ผู้บริหารระดับกรรมการอำนวยการเป็นผู้วางแผนและกำหนดนโยบายในการจัดประสบการณ์วิชาชีพครู ผู้บริหารระดับกรรมการดำเนินงานเป็นผู้จัดอาจารย์นิเทศก็จัดกระบวนการนิเทศและประเมินผล ผู้บริหารและอาจารย์นิเทศก์ก็มีปัญหาด้านพาหนะในการออกนิเทศและความไม่คล่องตัวในการดำเนินงาน นักศึกษามีปัญหาด้านความเข้าใจที่สับสนเกี่ยวกับการจัดประสบการณ์วิชาชีพครูขั้นตอนต่าง ๆ ขอเสนอแนะของผู้บริหาร อาจารย์นิเทศ และนักศึกษาคือ 1. ภาควิชาอนุบาลควรมีอิสระในการจัดประสบการณ์วิชาชีพครู 2. ควรจัดตารางเวลาออกนิเทศของอาจารย์ให้ตรงกันเพื่อความสะดวกใน 3. วิทยาลัยครูควรหาวิธีการทำความเข้าใจกับนักศึกษาเกี่ยวกับขั้นตอนในการฝึกประสบการณ์วิชาชีพครูตลอดหลักสูตร-
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to study the organization of professional experience for teachers' college students majoring in Early Childhood Education concerning the planning, the executing of the program, problems and suggestions. Findings: College administrators were responsible for planning and policy making. Professional experience committee was responsible for assigning supervisors, taking care of the whole process of the professional experience program and evaluation. Problems of administrators and supervisors were inadequate means of transportation and bureaucratic red tape. Unclear understanding of the professional experience process was the students' problem. Suggestions of administrators supervisors and students were: 1) Early Childhood Education Departments should be allowed to have free hands in organizing. the whole professional experience program, 2) to facilitate the transportation arrangement the supervisors 'schedules should be the same, 3) teacher's colleges should find effective ways to inform the students of stages of the professional. experience program throughout the curriculum.-
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectการเรียนรู้แบบประสบการณ์en_US
dc.subjectการฝึกหัดครูen_US
dc.subjectExperiential learningen_US
dc.subjectEducation -- Study and teachingen_US
dc.titleการศึกษาการจัดประสบการณ์วิชาชีพครูสำหรับนักศึกษาวิทยาลัยครู วิชาเอกอนุบาลen_US
dc.title.alternativeStudy of organization of professional experience for teachers' college students majoring in early childhood educationen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineการศึกษาปฐมวัยen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ketlada_ma_front_p.pdf961.67 kBAdobe PDFView/Open
Ketlada_ma_ch1_p.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
Ketlada_ma_ch2_p.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open
Ketlada_ma_ch3_p.pdf828.7 kBAdobe PDFView/Open
Ketlada_ma_ch4_p.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open
Ketlada_ma_ch5_p.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
Ketlada_ma_back_p.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.