Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35525
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิรุฬห์ ลีลาพฤทธิ์-
dc.contributor.authorโฉมจิตรา เงินแพทย์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2013-08-19T07:30:07Z-
dc.date.available2013-08-19T07:30:07Z-
dc.date.issued2538-
dc.identifier.isbn9746316079-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35525-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการใช้หนังสือพิมพ์รายวันเป็นสื่อการสอนด้านสิ่งแวดล้อมของครูระดับมัธยมศึกษาตอนต้น ในกรุงเทพมหานคร ในด้านวิธีการใช้และระดับการใช้หนังสือพิมพ์รายวันเป็นสื่อการสอน เป็นบทเรียน และจัดกิจกรรมเสริมการเรียนการสอนสิ่งแวดล้อม กลุ่มตัวอย่างคือ ครูวิทยาศาสตร์และครูสังคมศึกษาที่สอนในระดับมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดกรมสามัญศึกษา ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 342 คน ข้อมูลที่ได้นำมาวิเคราะห์โดยหาค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิตและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน แล้วนำเสนอในรูปตารางประกอบความเรียง ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้-
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to study the utilization of daily newspapers as instructional media on environmental aspect of the lower secondary school teachers in Bangkok Metropolis, in the aspect of the methods of using daily newspapers and the levels of using daily newspapers as instructional mediq, lesson and environmental co-curricular activities. The samples were 342 science and social studies teachers from the lower secondary xchools under the jurisdiction of General Education department in Bangkok Metropolis. The obtained data were analyzed by means of percentage, arithmetic mean, standard deviation and then presented in the tables and descriptive forms. The results of the research were as follows: 1.The methods of using daily newspapers in environmental studies instruction of the lower secondary school teachers in each volume as follows : having students use newspapers as sources for writing reports, using knowledge concerning with new environmental concepts as lesson, having students present environmental information or columns and articles from newspapers to display environmental exhibition, presenting new or events as the examples for the explanation and using environmental information or concepts from newspapers for introduction of lesson, by using “Thai Ratt” and “Daily News” 2.The lower secondary school teachers use daily newspapers as instructional media, lesson and environmental co-curricular activities at meddle level.-
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.titleการใช้หนังสือพิมพ์รายวันเป็นสื่อการสอนด้านสิ่งแวดล้อม ของครูระดับมัธยมศึกษาตอนต้น ในกรุงเทพมหานครen_US
dc.title.alternativeThe utilization of daily newspapers as instructional media on environmental aspect of the lower secondary school teachers in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineโสตทัศนศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chomejittra_ng_front.pdf939.16 kBAdobe PDFView/Open
Chomejittra_ng_ch1.pdf920.47 kBAdobe PDFView/Open
Chomejittra_ng_ch2.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open
Chomejittra_ng_ch3.pdf462.65 kBAdobe PDFView/Open
Chomejittra_ng_ch4.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open
Chomejittra_ng_ch5.pdf928.57 kBAdobe PDFView/Open
Chomejittra_ng_back.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.