DSpace Repository

A research about promotion strategy of OPPO Thailand

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacharasut Sujarittanonta
dc.contributor.author Xueyan Chen
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Economics
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:22:46Z
dc.date.available 2021-09-21T06:22:46Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76256
dc.description Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract As one of the carriers of information, smartphone plays an increasingly important role during human’s daily life and even an essential part. Especially during the time of Covid-19, online activities becomes a new normal. Thus, the demand for mobile phones is also increasing. For the smartphone company, how to get more customers’ purchase intention seems to be a hot topic under the fierce market competition. OPPO, as one of the leading brands in the worldwide smartphone market, also suffers a lot from the influence of Covid-19. According to the data from IDC, the market share of OPPO in Thailand was dropped from the No.1 in Q4 2019 to be the No.3 in Q2 2020. As a student that has practiced in this company and wants to join this company after graduation, I will focus on OPPO Thailand in this article, and have a deep research and discussion about the promotions during Thailand market through a questionnaire survey. The purpose of this study is to get a more effective promotion and possible recommendations through the comparison and data analysis of the survey to help with OPPO’s sale out performance in Thailand market.
dc.description.abstractalternative ในฐานะที่เป็นเครื่องมือในการเผยแพร่ข้อมูล สมาร์ทโฟนมีบทบาทสำคัญมากขึ้นในชีวิตประจำวันของมนุษย์ โดยเฉพาะอย่างยิ่งในช่วงเวลาของ Covid-19 กิจกรรมออนไลน์กลายเป็นเรื่องที่จำเป็น ดังนั้นความต้องการของโทรศัพท์มือถือก็เพิ่มขึ้นเช่นกัน สำหรับบริษัทสมาร์ทโฟน การกระตุ้นการบริโภคของลูกค้าให้มากขึ้นจะเป็นประเด็นสำคัญ OPPO หนึ่งในแบรนด์ชั้นนำในตลาดสมาร์ทโฟนทั่วโลกก็ได้รับผลกระทบมากมายจากอิทธิพลของ Covid-19 จากข้อมูลของ IDC ส่วนแบ่งการตลาดของ OPPO ในประเทศไทยลดลงจากอันดับที่ 1 ในไตรมาสที่ 4 ปี 2019 เป็นอันดับที่ 3 ในไตรมาสที่ 2 ปี 2020 เนื่องจากว่าดิฉันเคยฝึกงานในบริษัทนี้และสนใจจะเข้าร่วมหลังจากเรียนจบ จึงเลยอยากจะศึกษา OPPO ประเทศไทยในบทความนี้และศึกษาโปรโมชั่นเกี่ยวกับโทรศัพท์สมาร์ทในตลาดประเทศไทยโดยการสำรวจแบบสอบถาม วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือวิเคราะห์โปรโมชั่นที่มีประสิทธิภาพอย่างดีและคำแนะนำที่ปรับปรุงพัฒนาโปรโมชั่นได้ เผื่อเป็นความคิดที่สามารถช่วยยอดขายของ OPPO ในตลาดประเทศไทย
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.5
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Selling -- Smartphones
dc.subject Sales promotion
dc.subject การขาย -- สมาร์ทโฟน
dc.subject การส่งเสริมการขาย
dc.subject.classification Business
dc.title A research about promotion strategy of OPPO Thailand
dc.title.alternative การวิจัยเกี่ยวกับกลยุทธ์การส่งเสริมการขายของ OPPO ที่ประเทศไทย
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Business and Managerial Economics
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.5


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Econ - Independent Studies [151]
    สารนิพนธ์ คณะเศรษฐศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record