dc.contributor.advisor |
Pacharasut Sujarittanonta |
|
dc.contributor.author |
Xueyan Chen |
|
dc.contributor.other |
Chulalongkorn University. Faculty of Economics |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-21T06:22:46Z |
|
dc.date.available |
2021-09-21T06:22:46Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76256 |
|
dc.description |
Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020 |
|
dc.description.abstract |
As one of the carriers of information, smartphone plays an increasingly important role during human’s daily life and even an essential part. Especially during the time of Covid-19, online activities becomes a new normal. Thus, the demand for mobile phones is also increasing. For the smartphone company, how to get more customers’ purchase intention seems to be a hot topic under the fierce market competition. OPPO, as one of the leading brands in the worldwide smartphone market, also suffers a lot from the influence of Covid-19. According to the data from IDC, the market share of OPPO in Thailand was dropped from the No.1 in Q4 2019 to be the No.3 in Q2 2020. As a student that has practiced in this company and wants to join this company after graduation, I will focus on OPPO Thailand in this article, and have a deep research and discussion about the promotions during Thailand market through a questionnaire survey. The purpose of this study is to get a more effective promotion and possible recommendations through the comparison and data analysis of the survey to help with OPPO’s sale out performance in Thailand market. |
|
dc.description.abstractalternative |
ในฐานะที่เป็นเครื่องมือในการเผยแพร่ข้อมูล สมาร์ทโฟนมีบทบาทสำคัญมากขึ้นในชีวิตประจำวันของมนุษย์ โดยเฉพาะอย่างยิ่งในช่วงเวลาของ Covid-19 กิจกรรมออนไลน์กลายเป็นเรื่องที่จำเป็น ดังนั้นความต้องการของโทรศัพท์มือถือก็เพิ่มขึ้นเช่นกัน สำหรับบริษัทสมาร์ทโฟน การกระตุ้นการบริโภคของลูกค้าให้มากขึ้นจะเป็นประเด็นสำคัญ OPPO หนึ่งในแบรนด์ชั้นนำในตลาดสมาร์ทโฟนทั่วโลกก็ได้รับผลกระทบมากมายจากอิทธิพลของ Covid-19 จากข้อมูลของ IDC ส่วนแบ่งการตลาดของ OPPO ในประเทศไทยลดลงจากอันดับที่ 1 ในไตรมาสที่ 4 ปี 2019 เป็นอันดับที่ 3 ในไตรมาสที่ 2 ปี 2020 เนื่องจากว่าดิฉันเคยฝึกงานในบริษัทนี้และสนใจจะเข้าร่วมหลังจากเรียนจบ จึงเลยอยากจะศึกษา OPPO ประเทศไทยในบทความนี้และศึกษาโปรโมชั่นเกี่ยวกับโทรศัพท์สมาร์ทในตลาดประเทศไทยโดยการสำรวจแบบสอบถาม วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือวิเคราะห์โปรโมชั่นที่มีประสิทธิภาพอย่างดีและคำแนะนำที่ปรับปรุงพัฒนาโปรโมชั่นได้ เผื่อเป็นความคิดที่สามารถช่วยยอดขายของ OPPO ในตลาดประเทศไทย |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Chulalongkorn University |
|
dc.relation.uri |
http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.5 |
|
dc.rights |
Chulalongkorn University |
|
dc.subject |
Selling -- Smartphones |
|
dc.subject |
Sales promotion |
|
dc.subject |
การขาย -- สมาร์ทโฟน |
|
dc.subject |
การส่งเสริมการขาย |
|
dc.subject.classification |
Business |
|
dc.title |
A research about promotion strategy of OPPO Thailand |
|
dc.title.alternative |
การวิจัยเกี่ยวกับกลยุทธ์การส่งเสริมการขายของ OPPO ที่ประเทศไทย |
|
dc.type |
Independent Study |
|
dc.degree.name |
Master of Arts |
|
dc.degree.level |
Master's Degree |
|
dc.degree.discipline |
Business and Managerial Economics |
|
dc.degree.grantor |
Chulalongkorn University |
|
dc.identifier.DOI |
10.58837/CHULA.IS.2020.5 |
|