Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/10750
Title: การศึกษาความต้องการการนิเทศการสอนของครูภาษาอังกฤษ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดเพชรบุรี
Other Titles: A study of instructional supervisory needs of prathom suksa one english teachers in schools under the Jurisdiction of the Office of Phetchaburi Provincial Primary Education
Authors: สุนีย์ เกียรติมาพรศักดิ์
Advisors: วไลรัตน์ บุญสวัสดิ์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: การนิเทศการศึกษา
การฝึกสอน
ครูภาษาอังกฤษ
ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)
Issue Date: 2540
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: ศึกษาความต้องการการนิเทศการสอนของครูภาษาอังกฤษชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดเพชรบุรี ในด้านหลักสูตร ด้านการเตรียมการสอน ด้านกิจกรรมการเรียนการสอนและเทคนิควิธีสอน ด้านสื่อการเรียนการสอนและด้านการวัดผลและประเมินผล ผู้วิจัยได้ส่งแบบสำรวจความรู้ความเข้าใจในการจัดการเรียนการสอน จำนวน 249 ฉบับ ได้รับคืนฉบับสมบูรณ์ จำนวน 240 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 96.39 วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน แล้วนำมาหาระดับความต้องการการนิเทศการสอนของครูภาษาอังกฤษ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ผลการวิจัยพบว่า ครูภาษาอังกฤษ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 มีความต้องการการนิเทศการสอน อยู่ในระดับปานกลาง ในด้านหลักสูตร ด้านกิจกรรมการเรียนการสอนและเทคนิควิธีสอน ด้านสื่อการเรียนการสอนและด้านการวัดผลและประเมินผล และมีความต้องการการนิเทศการสอน อยู่ในระดับน้อย ในด้านการเตรียมการสอน
Other Abstract: To study instructional supervisory needs of prathom suksa one English teachers in schools under the jurisdiction of the Office of Phetchaburi Provincial Primary Education, concerning curriculum, preparation of class instruction, instructional activities and techniques, teaching methods, instructional media, and measurement and evaluation. Two hundred and forty-nine copies of questionnaires were sent, two hundred and forty copies or 96.39 percent were completed and returned. Data was analyzed by using percentage, arithmetic mean and standard deviation. Research findings were as follow. The prathom suksa one English teachers' instructional supervisory needs were at the moderate level concerning curriculum, instructional activities and techniques, teaching methods, instructional media, and measurement and evaluation, whereas preparation of class instruction was at the low level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2540
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: นิเทศการศึกษาและพัฒนาหลักสูตร
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/10750
ISBN: 9746382578
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sunee_Kr_front.pdf850.7 kBAdobe PDFView/Open
Sunee_Kr_ch1.pdf930.19 kBAdobe PDFView/Open
Sunee_Kr_ch2.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open
Sunee_Kr_ch3.pdf775.71 kBAdobe PDFView/Open
Sunee_Kr_ch4.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Sunee_Kr_ch5.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open
Sunee_Kr_back.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.