Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12907
Title: การศึกษาการมีส่วนร่วมของผู้ปกครองในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 11
Other Titles: A study of parent's involvement in elementary schools under the jurisdiction of the Office of the National Primary Education Commission, Educational Region eleven
Authors: ธีรภัทร์ เจริญดี
Advisors: วรสุดา บุญยไวโรจน์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์
Advisor's Email: Vorasuda.B@chula.ac.th
Subjects: การศึกษา -- การมีส่วนร่วมของบิดามารดา
โรงเรียนประถมศึกษา
Issue Date: 2542
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: ศึกษาการปฏิบัติและความคาดหวังของผู้ปกครอง เกี่ยวกับการมีส่วนร่วมของผู้ปกครองในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 11 กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย ได้แก่ ผู้บริหารโรงเรียน 100 คน ผู้ปกครองนักเรียน 300 คน ในการวิจัยเรื่อง การมีส่วนร่วมของผู้ปกครองในโรงเรียนประถมศึกษา ประกอบด้วย 4 ด้าน 1) ด้านงานวิชาการของโรงเรียน 2) ด้านงานบริหารของโรงเรียน 3) ด้านการพัฒนานักเรียน 4) ด้านการติดต่อสื่อสาร เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถามผู้ปกครอง แบบสอบถามผู้บริหารโรงเรียน และแบบสัมภาษณ์ผู้ปกครองนักเรียน ผลการวิจัยพบว่า 1) ด้านงานวิชาการของโรงเรียน ผู้ปกครองมีการปฏิบัติในการมีส่วนร่วมในโรงเรียนในระดับปานกลาง และมีความคาดหวังที่จะเข้าไปมีส่วนร่วมในโรงเรียนในระดับมาก 2) ด้านงานบริหารของโรงเรียน ผู้ปกครองมีการปฏิบัติในการมีส่วนร่วมในโรงเรียนในระดับปานกลาง และมีความคาดหวังที่จะเข้าไปมีส่วนร่วมในโรงเรียนในระดับมาก 3) ด้านการพัฒนานักเรียน ผู้ปกครองมีการปฏิบัติในการมีส่วนร่วมในโรงเรียนระดับปานกลา และมีความคาดหวังที่จะเข้าไปมีส่วนร่วมในโรงเรียนระดับมาก 4) ด้านการติดต่อสื่อสาร ผู้ปกครองมีการปฏิบัติในการมีส่วนร่วมในโรงเรียนในระดับปานกลาง และมีความคาดหวังที่จะเข้าไปมีส่วนร่วมในโรงเรียนในระดับมาก
Other Abstract: To study of parent's involvement in the elementary schools under the jurisdiction of the Office of the National Primary Education Commission, educational Region eleven. As practice and expect by school administrators and parents. The subject were 100 school administrators and 300 parents. The research in parent's involvement in the elementary schools has been fit in 4 aspect 1) The academic administration of elementary schools 2) The administration of elementary schools 3) The student development and 4) The communications with schools. The research instrument were questionairs for parents, questionairs for school administrators and interviews for parents. The result were found 1) The academic administration of elementary schools. Practice at the moderate level and expect at the higher level. 2) The administration of elementary schools. Practice at the moderate level and expect at the higher level. 3) The student development. Practice at the moderate level and expect at the higher level. 4) The communications with schools. Practice at the moderate level and expect at the higher level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2542
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12907
URI: http://doi.org/10.14457/CU.the.1999.496
ISBN: 9743333754
metadata.dc.identifier.DOI: 10.14457/CU.the.1999.496
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teerapat_Ja_front.pdf536.22 kBAdobe PDFView/Open
Teerapat_Ja_ch1.pdf815.23 kBAdobe PDFView/Open
Teerapat_Ja_ch2.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open
Teerapat_Ja_ch3.pdf578.1 kBAdobe PDFView/Open
Teerapat_Ja_ch4.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open
Teerapat_Ja_ch5.pdf968.03 kBAdobe PDFView/Open
Teerapat_Ja_back.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.