Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25003
Title: | การสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมวิชาภาษาอังกฤษเรื่อง "แอคทีฟ-แพสสีฟวอยซ์" ในหลักสูตรประกาศนียบัตรวิชาการศึกษา |
Other Titles: | Construction of programmed lesson on "Active-Passive Voice" in the certificate of education curriculum |
Authors: | พิไลพรรณ ปุกหุต |
Advisors: | สุวิมล วัชราภัย |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Issue Date: | 2519 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | วัตถุประสงค์ ของการวิจัย 1. เพื่อสร้างบทเรียนแบบโปรแกรม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง “แอคทีฟ-แพสสีฟ วอยซ์” สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษา 2. เพื่อหาประสิทธิภาพของบทเรียนที่สร้างขึ้นตามมาตรฐาน 90 /90 การดำเนินการวิจัย 1. ตั้งวัตถุประสงค์ทั่วไปและวัตถุประสงค์เชิงพฤติกรรม 2. สร้างและหาประสิทธิภาพของแบบทดสอบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน 3. สร้างบทเรียนแบบโปรแกรมวิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง “แอคทีฟ-แพสสีฟ วอยซ์ สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษา 4. ทดลองหาประสิทธิภาพของบทเรียนที่สร้างขึ้น กับกลุ่มตัวอย่างซึ่งเป็นนักศึกษาวิทยาลัยครูบ้านสมเด็จ ระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษา ปีที่ 1 ปีการศึกษา 2518 จำนวน 30 คน ผลการวิจัย บทเรียนแบบโปรแกรมที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 86.67/87.91 ซึ่งต่ำกว่ามาตรฐานที่ตั้งไว้ ข้อเสนอแนะ ผู้ที่จะนำบทเรียนแบบโปรแกรมนี้ไปใช้ในการเรียนการสอน ควรนำไปทดลองหาประสิทธิภาพอีก เพื่อให้ได้มาตรฐาน 90/90 |
Other Abstract: | Purpose 1.To construct a programmed lesson on “Active - Passive voice” in the certificate of education curriculum. 2. To validate the programmed lesson according to the 90/90 standard. Procedures 1. Define the general and behavioral objectives. 2. Produce an achievement test and find out the effectiveness of the test. 3. Construct a programmed lesson on “Active –Passive Voice” in the certificate of education curriculum. 4. Validate the programmed lesson according to 90/90 standard. Thirty first – year students of certificate of education from Ban Somdej teacher’ s College were randomly selected as subjects. Result The effectiveness of the programmed lesson was 86.67/87.91 which was lower than 90/90 standard. Suggestion For further use of this programmed lesson, it should be tried out again to reach the 90/90 standard. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2519 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | โสตทัศนศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25003 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pilaipan_pu_front.pdf | 408.29 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pilaipan_pu_ch1.pdf | 604.26 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pilaipan_pu_ch2.pdf | 636.12 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pilaipan_pu_ch3.pdf | 383.87 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pilaipan_pu_ch4.pdf | 314.05 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pilaipan_pu_ch5.pdf | 274.72 kB | Adobe PDF | View/Open | |
pilaipan_pu_back.pdf | 2.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.