Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30462
Title: | การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นประถมปีที่ 3 ที่ได้รับการสอนซ่อมเสริมโดยครู กับการสอนซ่อมเสริมโดยใช้บทเรียนแบบโปรแกรม |
Other Titles: | A comparison of mathematics learning achitrevement of prathom suksa three students learning through demedial teaching by teachers and by programmed instruction |
Authors: | ไพจิตร์ โชตินิสากรณ์ |
Advisors: | วรรณี ศิริโชติ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Issue Date: | 2530 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ที่ได้รับการสอนซ่อมเสริมโดยครูกับการสอนซ่อมเสริมโดยใช้บทเรียนแบบโปรแกรม ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ที่ได้รับการสอนซ่อมเสริมโดยครูกับการสอนซ่อมเสริมโดยใช้บทเรียนแบบโปรแกรมไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 2. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์หลังจากการสอนซ่อมเสริมโดยครูสูงกว่าผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนการสอนซ่อมเสริมอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 3. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์หลังจากการสอนซ่อมเสริมโดยใช้บทเรียนแบบโปรแกรมสูงกว่าผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนการสอนซ่อมเสริมอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 |
Other Abstract: | The purpose of this research was to compare the mathematics learning achievement of Prathom Suksa Three Students learned through remedial teaching by teachers and by programmed instruction. The findings were as follows: 1. The mathematics learning achievement of PrathomSuksa three Students learned through remedial teaching by teachers and by programmed instruction were not significantly different at the .05 level. 2. The mathematics learning achievement after learning through remedial teaching by teachers was significantly higher than that before remedial teaching at .01 level. 3. The mathematics learning achievement after learning through remedial teaching by programmed instruction was significantly higher than that before remedial teaching at .01 level. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2530 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | ประถมศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30462 |
ISBN: | 9745684902 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Paijit_ch_front.pdf | 900.35 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Paijit_ch_ch1.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Paijit_ch_ch2.pdf | 3.68 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Paijit_ch_ch3.pdf | 754.79 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Paijit_ch_ch4.pdf | 366.64 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Paijit_ch_ch5.pdf | 1.4 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Paijit_ch_back.pdf | 7.93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.