Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/68809
Title: การใช้สื่ออินเทอร์เน็ตเพื่องานโฆษณาประชาสัมพันธ์และด้านการตลาดขององค์กรธุรกิจ
Other Titles: Advertising and public relations for organizational marketing on the net
Authors: ปิยวรรณ หอมถวิล
Advisors: ศิริชัย ศิริกายะ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Sirichai.S@Chula.ac.th
Subjects: โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
Issue Date: 2541
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยเรื่องการใช้สื่ออินเทอร์เน็ตเพื่องานโฆษณาประชาสัมพันธ์และด้านการตลาดโดยศึกษาจากทัศนะ ของบริษัทผู้ให้บริการเครือข่ายและลูกค้าของบริษัทผู้ให้บริการเครือข่ายอินเทอร์เน็ต มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงระบบ การให้บริการของบริษัทที่ให้บริการเครือข่ายอินเทอร์เน็ต และปัจจัยที่กำหนดให้องค์กรธุรกิจต่าง ๆ เลือกใช้บริการอิน เทอร์เน็ตเพื่องานโฆษณาประชาสัมพันธ์และด้านการตลาด การศึกษครั้งนี้เป็นการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพโดยใช้วิธีการ สัมภาษณ์เจาะลึกกับแหล่งข้อมูลบุคคล เพื่อหาคำตอบสำหรับการให้บริการของบริษัทผู้ให้บริการเครือข่าย ซึ่งจะมีผลโดยตรงต่อคุณภาพของการบริการที่ให้กับลูกค้าและความต้องการของลูกค้าที่มีต่อบริษัทผู้ให้บริการเครือข่าย จากผลการศึกษาที่ได้ พบว่าบริษัทผู้ให้บริการเครือข่ายเป็นตัวกลางในเกณฑ์ให้องค์กรและธุรกิจต่าง ๆ ได้ทำการ โฆษณาประชาสัมพันธ์และด้านการตลาดให้ โดยที่บริษัทผู้ให้บริการเครือข่ายเป็นผู้ที่มีบทบาทในฐานะที่เป็นช่องทางการสื่อสาร โดยมีจุดมุ่งหมายเพื่อนำข้อมูลข่าวสารของกลุ่มลูกค้านำออกสู่สายตาสาธารณะชนและผู้ที่เป็นลูกค้าของบริษัทผู้ให้บริการเครือข่ายมีการเลือกใช้บริการจากเห็นความสำคัญในเรื่องเทคโนโลยีที่ทันสมัยจากบริษัทผู้ให้บริการเครือข่ายและอินเทอร์เน็ตเป็นสื่อมวลชนที่สามารถเข้าถึงผู้ชมจำนวนมาก นอกจากนี้ลูกค้าของบริษัทผู้ให้บริการเครือข่าย ยังมีการนำเสนอเนื้อหาเกี่ยวกับสินค้าและบริการให้กับผู้เยี่ยมชมเว็บไซด์ โดยเห็นว่าอินเทอร์เน็ตมีศักยภาพในการเป็นช่องทางในการโฆษณาประชาสัมพันธ์และด้านการตลาดซึ่งเป็นทัศนะจากองค์กรทั้งภาครัฐและเอกชน
Other Abstract: This study is to analyze the usage of Internet as media for advertising, public relation and marketing by studying from the expectations of Internet service providers and their clients. The purposes of this study are to analyze the services provided by Internet service providers, to understand the factors that an organization uses Internet as media for advertising, public relation and marketing. This study has been conducted in form of qualitative research. The results of which are to provide answers concerning the services of Internet service providers effecting directly to the quality of services and customers’ needs. As the results of study, Internet service providers help most of organizations and businesses do advertising, public relation and marketing on Internet. Internet service providers act as the channel of communications. The objective of this channel is to publish news and information of their clients to public. Furthermore, the existing customers of Internet service providers have seen the importance of Internet service providers’ modern technology and the effectiveness of Internet that can access a mass of audiences. In addition, the customers of Internet service providers have presented their products and services through web sites. Internet has been seen as an effective media for advertising, public relation and marketing in both public and private organizations.
Description: วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2541
Degree Name: นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: การสื่อสารมวลชน
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/68809
ISBN: 9743318739
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Piyawan_ho_front_p.pdf992.4 kBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_ch1_p.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_ch2_p.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_ch3_p.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_ch4_p.pdf2.8 MBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_ch5_p.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_ch6_p.pdf7.32 MBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_ch7_p.pdf839.04 kBAdobe PDFView/Open
Piyawan_ho_back_p.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.