Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72041
Title: การศึกษาความต้องการพัฒนาตนเองของศึกษานิเทศก์ เกี่ยวกับงานวิชาการระดับมัธยมศึกษาตอนต้น ในโรงเรียนโครงการขยายโอกาสทางการศึกษาขั้นพื้นฐาน สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ ในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ
Other Titles: Self-development needs of supervisors concerning lower secondary academic tasks in schools under the Expansion of Basic Education Opportunity Project under the jurisdiction of the Office of the National Primary Education Commission in the Northeastern Region
Authors: อุไรวรรณ บุญมี
Advisors: วไลรัตน์ บุญสวัสดิ์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Valairat.B@Chula.ac.th
Subjects: โครงการขยายโอกาสทางการศึกษาขั้นพื้นฐาน
ศึกษานิเทศก์
การพัฒนาตนเอง
งานวิชาการในโรงเรียน
Issue Date: 2538
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการและวิธีการพัฒนาตนเองของศึกษานิเทศก์เกี่ยวกับงานวิชาการระดับมัธยมศึกษาตอนต้นในโรงเรียนโครงการขยายโอกาสทางการศึกษาขั้นพื้นฐาน สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ ในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ ประชากรที่ใช้ในการวิจัยคือ ศึกษานิเทศก์สำนักงานการประถมศึกษาจังหวัด และศึกษานิเทศก์สำนักงานการประถมศึกษา อำเภอ/กิ่งอำเภอ โดยใช้แบบสอบถามความต้องการพัฒนาตนเอง ส่งไปจำนวน 1,217 ฉบับ ได้รับกลับคืน 1,076 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 88.41 วิเคราะห์ข้อมูลโดยการคำนวณหาค่าร้อยละ หาค่ามัชฌิมเลขคณิต และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย พบว่า ศึกษานิเทศก์สำนักงานการประถมศึกษาจังหวัด และศึกษานิเทศก์สำนักงานการประถมศึกษา อำเภอ/กิ่งอำเภอ มีความต้องการพัฒนาตนเองอยู่ในระดับมากในด้าน นโยบาย เป้าหมาย และการดำเนินงานด้านวิชาการในโรงเรียนขยายโอกาสทางการศึกษาขั้นพื้นฐาน งานหลักสูตรและการนำหลักสูตรไปใช้ งานการเรียนการสอน งานสื่อการเรียนการสอน งานวัดและประเมินผล งานห้องสมุด งานนิเทศ การศึกษา งานด้านการวางแผนงานวิชาการในโรงเรียน และกำหนดวิธีดำเนินงาน งานส่งเสริมการสอน งานประชุมอบรมทางวิชาการ วิธีการพัฒนาตนเองส่วนใหญ่ต้องการวิธีการอบรมเชิงปฏิบัติการ
Other Abstract: The purpose of this research was to study of the content of self development needs and methods of supervisors concerning lower secondary academic tasks in schools under the expansion of basic education opportunity project under the jurisdiction of the Office of the National Primary Education Commission. One thousand and two hundred and seventeen copies of questionnaire were distributed to the district and provincial primary education supervisors. One thousand and seventy six copies or 88.41 percent were completed and returned. Data were analyzed by using percentage, arithemetic mean and standard deviation. It is found that most of the district and provincial primary education supervisors expressed their needs at the high level for purpose, policy and academic work procedure, curriculum and curriculum implementation, instruction, instructional aids, measurement and evaluation, school library, educational supervision, planning and work procedure, instructional promotion and academic in-service training! The self development method which most supervisors expressed was a workshop.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: บริหารการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72041
ISBN: 9746316503
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uriwan_bo_front_p.pdf917.23 kBAdobe PDFView/Open
Uriwan_bo_ch1_p.pdf910.08 kBAdobe PDFView/Open
Uriwan_bo_ch2_p.pdf4.22 MBAdobe PDFView/Open
Uriwan_bo_ch3_p.pdf817.69 kBAdobe PDFView/Open
Uriwan_bo_ch4_p.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open
Uriwan_bo_ch5_p.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Uriwan_bo_back_p.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.