Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74002
Title: | การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ในการอ่านเพื่อความเข้าใจภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่ฝึกการอ่านในใจอย่างเดียวกับที่ฝึกการอ่านในใจ พร้อมกับการฟังเทปบันทึกเสียงด้วยความเร็วปกติ และด้วยความเร็วที่ช้ากว่าปกติ |
Other Titles: | Comparison of english reading comprehension achievement of mathayom suksa three students using silent reading only, silent reading while listening through normal speed audio-tape and low speed audio-tape |
Authors: | รุ่งทิพย์ จุฑาภักดิ์ |
Advisors: | สุจิตรา สวัสดิวงษ์ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | ไม่มีข้อมูล |
Subjects: | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) ภาษาอังกฤษ -- การอ่าน การอ่านในใจ English language -- Study and teaching (Secondary) English language -- Reading Silent reading |
Issue Date: | 2534 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพี่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ในการอ่าน เพี่อความเข้าใจภาษาอังกฤษของนักเรียนที่มีการอ่านในใจอย่างเดียวกับที่ฝึกการอ่านในใจพร้อมกับการฟังเทปบันทึกเสียง ด้วยความเร็วปกติและด้วยความเร็วที่ช้ากว่าปกติตัวอย่างประชากรในการวิจัยครั้งนี้คือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนบางเมืองเขียนผ่องอนุสรณ์จังหวัดสมุทรปราการปีการศึกษา 2533 จำนวน 120 คนแบ่งเป็น 3 กลุ่มกลุ่มละ 40 คน ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. นักเรียนที่ฝึกการอ่านในใจพร้อมกับการฟังเทปเสียงเรื่องที่อ่านมีผลสัมฤทธิ์ในการอ่านเพื่อความเข้าใจภาษาอังกฤษสูงกว่ากลุ่มที่ฝึกการอ่านในใจอย่างเดียวและมีนัยยะสำคัญที่ระดับ .05 โดยค่ามัชฌิมเลขคณิตของกลุ่มที่ฝึกการอ่านในใจพร้อมกันฟังเทปบันทึกเสียงด้วยความเร็วปกติ และด้วยความเร็วที่ช้ากว่าปกติเท่ากับ 67.23 และ 77.27 ตามลำดับ ซึ่งสูงกว่ากลุ่มที่ฝึกการอ่านในใจเพียงอย่างเดียวที่ค่ามัชฌิเลขคณิตเท่ากับ 55.75 2. นักเรียนที่ฝึกการอ่านในใจพร้อมการฟังเทปบันทึกเสียงด้วยความเร็วที่ช้ากว่าปกติ มีผลสัมฤทธิ์ในการอ่านเพื่อความเข้าใจภาษาอังกฤษสูงกว่ากลุ่มที่ฝึกการอ่านในใจพร้อมกับการฟังเทปบันทึกเสียงด้วยความเร็วปกติอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 |
Other Abstract: | The purpose of this research was to compare English reading comprehension achievement among students using silent reading only, silent reading while listening through normal speed audio-tape and low speed audio- tape. The subjects in this research were 120 Mathayom Suksa Three students of Bangmueng Kienpong Anusorn School, Samutprakarn Province, in the academic year 1990. The students were divided into three groups of 40. Conclusions drawn from the study were: 1. The English reading comprehension achievement test scores of the students using silent reading while listening through audio-tape were higher than those using silent reading only at the .05 level of significance. The mean score of the groups using silent reading while listening through normal speed audio-tape and low speed audio-tape were 67.32 and 77.27 respectively while that of the group using silent reading only was 55.75. 2. The English reading comprehension achievement test scores of the students using silent reading while listening through low speed audio-tape were higher than those using silent reading while listening through normal speed audio-tape at the .05 level of significance. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2534 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | การสอนภาษาอังกฤษ |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74002 |
ISBN: | 9745783552 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rungthip_ch_front_p.pdf | 929.86 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungthip_ch_ch1_p.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungthip_ch_ch2_p.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungthip_ch_ch3_p.pdf | 974.16 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungthip_ch_ch4_p.pdf | 693.04 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungthip_ch_ch5_p.pdf | 842.09 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungthip_ch_back_p.pdf | 5.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.