Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17826
Title: การเปรียบเทียบสัมฤทธิผลทางการอ่านภาษาอังกฤษ ของนักเรียนนายเรืออากาศ ชั้นปีที่ 5 กลุ่มที่สอนด้วยวิธีวิเคราะห์ข้อความ กับกลุ่มที่สอนด้วยวิธีการสอนแบบเดิม
Other Titles: A comparison of English reading achievement of the fifth year air cadets taught with discourse analysis to those taught with conventional method
Authors: นันทนา นียะพันธ์
Advisors: สุมิตรา อังวัฒนกุล
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Sumitra.A@chula.ac.th
Subjects: ภาษาอังกฤษ -- ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
Issue Date: 2526
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้ เป็นการวิจัยเพื่อศึกษาเปรียบเทียบสัมฤทธิผลทางการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนนายเรืออากาศชั้นปีที่ 5 กลุ่มที่สอนด้วยวิธีวิเคราะห์ข้อความกับกลุ่มที่สอนด้วยวิธีการสอนแบบเดิม ในการดำเนินการวิจัย ผู้วิจัยได้ทำการสอนอ่านเอาความภาษาอังกฤษให้แก่กลุ่มตัวอย่างประชากร 2 กลุ่ม ได้แก่ กลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม ประกอบด้วยนักเรียนกลุ่มละ 32 คน ซึ่งเป็นนักเรียนนายเรืออากาศชั้นปีที่ 5 ปีการศึกษา 2526 โดยทำการสอนกลุ่มทดลองด้วยวิธีการสอนแบบวิธีวิเคราะห์ข้อความ และทำการสอนกลุ่มควบคุมด้วยวิธีการสอนแบบเดิม ใช้เวลาในการสอน 4 สัปดาห์ สัปดาห์ละ 2 คาบ เมื่อสอนเสร็จแล้ว ได้ทำการทดสอบสัมฤทธิผลทางการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนทั้ง 2 กลุ่ม จากนั้นจึงนำคะแนนที่ได้จากการทดสอบนักเรียนทั้ง 2 กลุ่ม มาวิเคราะห์เปรียบเทียบสัมฤทธิผลทางการอ่าน และทดสอบความมีนัยสำคัญทางสถิติ ผลการวิจัยสรุปได้ว่า สัมฤทธิผลทางการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนทั้ง 2 กลุ่มแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ ที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 โดยที่มัชณิมเลขคณิตของคะแนนของกลุ่มทดลองสูงกว่าของกลุ่มควบคุม
Other Abstract: The purpose of this study was to compare the English reading achievement of the fifth year air cadets taught with discourse analysis to those taught with conventional method. The experimental group and the controlled group, each consisting of 32 students of the fifth year air cadets, were taught English reading Comprehension. The former was taught with discourse analysis while the latter with conventional method. For four weeks, two periods a week, the students in each group were taught the same passage and did the same exercises. Upon completion of teaching-learning periods, an English reading achievement test was administered to both groups. The achievement scores resulted from the administration of the test were analyzed and tested to see if there were any differences between the mean scores of the two groups. The result of this study showed that there was significant difference between the English reading achievement of the two groups at the level of .05. The mean scores of the experimental group were significantly higher than those of the controlled group.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2526
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17826
ISBN: 9745624853
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nantana_Ne_front.pdf286.48 kBAdobe PDFView/Open
Nantana_Ne_ch1.pdf358.45 kBAdobe PDFView/Open
Nantana_Ne_ch2.pdf764.39 kBAdobe PDFView/Open
Nantana_Ne_ch3.pdf309.51 kBAdobe PDFView/Open
Nantana_Ne_ch4.pdf228.37 kBAdobe PDFView/Open
Nantana_Ne_ch5.pdf275.17 kBAdobe PDFView/Open
Nantana_Ne_back.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.