Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรศักดิ์ เพียรชอบ-
dc.contributor.authorสมพิศ บุตรา-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2016-06-08T03:04:48Z-
dc.date.available2016-06-08T03:04:48Z-
dc.date.issued2534-
dc.identifier.isbn9745785938-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48187-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2534en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา และเปรียบเทียบความต้องการการนิเทศระหว่างครูที่มีวุฒิและไม่มีวุฒิทางพลศึกษา ในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ ในเขตการศึกษา 7 ผู้วิจัยได้สร้างแบบสอบถามและส่งไปยังครูผู้สอนวิชาพลศึกษาจำนวน 714 คน ได้รับแบบสอบถามคืนมาจำนวน 685 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 95.93 นำข้อมูลที่ได้รับมาวิเคราะห์หาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบค่าที่ผลปรากฏว่า 1. ครูผู้สอนวิชาพลศึกษาในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ ในเขตการศึกษา 7 มีความต้องการการนิเทศด้านบุคลิกภาพ ด้านทักษะและเนื้อหาวิชา ด้านการสอนและวิธีการสอน ด้านการผลิตและการใช้สื่อการเรียนการสอนด้านการวัดและประเมินผล และด้านการจัดกิจกรรมเสริมหลักสูตร อยู่ในระดับมาก 2. ครูผู้สอนวิชาพลศึกษาที่มีวุฒิและไม่มีวุฒิทางพลศึกษา มีความต้องการการนิเทศไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05en_US
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were to investigate and to compare the needs for supervision between the trained and untrained physical education teacher in elementary school under the jurisdiction of the Office of the National Primary Education Commission, Educational Region sever . Questionnaires were constructed and sent to 714 trained and untrained physical education teachers. Six hundred and eighty-five or 95.93 percent of questionnaires were returned. The obtained data were then analyzed in terms of percentages, means, standard deviation ant t– test . It was found that : 1. The trained and untrained physical education teachers of elementary schools under the jurisdiction of the office of National Primary Education Commission, Educational Region seven needed for supervision and improvement in the areas of personality, curriculum and skills, teaching processes and teaching methods, producing and utilizing teaching materials, measuring and evaluating in physical education, and administering co-curricular activities at the “hight” level. 2. When the needs of the trained and untrained physical education teachers were compared, it was found that there was no significant difference at the .05 level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.titleความต้องการการนิเทศวิชาพลศึกษาของครูในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ ในเขตการศึกษา 7en_US
dc.title.alternativeNeed for supervision in physical education of teachers in elementary schools under the jurisdiction of the office of the national primary education commission, educational region sevenen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineพลศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorVorasak.P@Chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sompit_bu_front.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open
Sompit_bu_ch1.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Sompit_bu_ch2.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open
Sompit_bu_ch3.pdf790.28 kBAdobe PDFView/Open
Sompit_bu_ch4.pdf3.21 MBAdobe PDFView/Open
Sompit_bu_ch5.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open
Sompit_bu_back.pdf3.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.